Alles over
live business games

~

Wie, wat, waar, waarom?

Wat zijn live business games?

In tegenstelling tot computer games brengen we bij onze business games mensen ‘real life’ bij elkaar. We laten de deelnemers samen experimenteren en beleven in een uitdagende setting. Je ziet meteen wat goed gaat, wat beter kan, en hoe je dat zelf kunt doen. En dat alles met een hoog fun-gehalte. Soms met tien deelnemers, vaak ook met grotere groepen. Dat geeft geweldig veel energie.

Kenmerkend is de grote betrokkenheid van de deelnemers. Ze ervaren samen hoe zij resultaten voor elkaar kunnen krijgen en samen kunnen verbeteren. De reflectie op wat er gebeurt bij het spelen en het maken van de vertaalslag naar de eigen praktijk, vormen dan ook belangrijke onderdelen.

Of het nu gaat om klantgericht organiseren, innoveren, changemanagement, klantenservice of digitale transformatie: CustomerGames heeft een game.

Waarom een live business game van CustomerGames?

  • Doortimmerde games die hun kracht en effectiviteit bewezen hebben

  • Altijd zorgvuldig afgestemd op de cultuur en doelen van de organisatie en de deelnemers

  • Alleen games over thema’s die veel organisaties bezighouden

  • En alleen games waar we inhoudelijk verstand van hebben

  • Begeleid door ervaren facilitators met kennis over het thema van de game

  • Ruim 15 jaar ervaring met het begeleiden van games in verbeter- en verandertrajecten

  • Professioneel materiaal: alles is uitgetest, alles werkt

“Deze ervaring blijft me nog jaren bij”

Veel effectiever én leuker!

De simulaties van CustomerGames zijn veel effectiever dan andere werk- en leervormen. In slechts een halve of hele dag ervaren medewerkers samen wat er nodig is om de gezamenlijke prestatie van een organisatie op een bepaald thema te verbeteren. Door de intensieve beleving én het hoge fun-gehalte onthouden deelnemers het geleerde ook veel langer dan via een presentatie of een spreker.

Alle leerstijlen komen aan bod: voor doeners, dromers, denkers en beslissers. Op deze manier leert iedereen. Gespeeld met bestaande teams vormen de games ook een spiegel: vastgeroeste patronen worden snel zichtbaar. Omdat de situaties voor alle deelnemers nieuw zijn en ze samen veel plezier hebben, blijft iedereen meedoen. De games zijn een veilig leeromgeving.

Geschikt voor alle branches en elke deelnemer

We hebben onze business games in uiteenlopende branches gespeeld. Van agribusiness tot banken. Van verzekeringsmaatschappijen tot zorgverleners. Van gemeentes tot hogescholen. En de deelnemers komen uit alle geledingen binnen de organisatie.

Zo is CustomerDrive heel geschikt voor medewerkers en managers uit serviceorganisaties. Vulcanus is gemaakt voor iedereen die zich bezig houdt met innovatie. En Klant-erger-je-niet wordt gespeeld door teams die over afdelingen heen voor tevreden moeten zorgen. Kortom: secretaresses, accountmanagers, directeuren, adviseurs, en zelfstandig ondernemers – allemaal doen ze aan onze business games mee.

Spelen kan overal

De business games van CustomerGames kunnen overal gespeeld worden. Je hebt alleen een zaal nodig waar de deelnemers een beetje de ruimte hebben. Dat kan gewoon bij jou op locatie zijn, maar natuurlijk ook in evenementencentra of conferentieoorden. En kan het alleen in Nederland en België? Welnee, over de hele wereld nemen organisaties en medewerkers aan onze business games deel. Letterlijk van Dubai tot Colombia.

Door ons begeleid of door jezelf, als nieuwe partner?

Er zijn twee manieren om onze business games te spelen. De eerste is dat een ervaren spelleider van een van onze partners de game begeleid. Dat is vaak de beste optie als je een spel maar een of enkele keren wilt organiseren. Tijdens een intake bepaal je dan samen met de spelleider wat je met de game wilt bereiken en hoe het programma er precies uit komt te zien.

De tweede mogelijkheid is dat je een game zelf faciliteert: dan word je zelf partner. Je volgt daarvoor een train-the-trainer waarin je alle ins en outs van de game leert beheersen. Het voordeel is dat je de game dan het best kunt laten aansluiten bij de cultuur van een organisatie. Bovendien kun je er in het vervolgtraject voor zorgen dat er ook echt iets gedaan wordt met de conclusies uit de game.

Vind een partner voor een game bij jouw organisatie
Lees hoe je een game zelf kan begeleiden

Bewezen effectief en altijd met een hoog fun-gehalte!

Wat wil jouw organisatie verbeteren?

Klantgericht organiseren

Innoveren

Change-
management

Klantenservice

Digitale transformatie

Klantgericht organiseren
Innovatie

Change-
management

Klantenservice
Digitale transformatie

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Neem contact op