Klantenservice
naar een hoger plan

Klantenservice
naar een hoger plan

~

Ontdek wat klanten echt belangrijk vinden

Wat is Customer Drive?

Met Customer Drive ervaren deelnemers wat klanten echt belangrijk vinden bij klantenservice. Daartoe dompelen we ze onder in een nieuwe omgeving. Dan kunnen ze oude patronen loslaten en begint iedereen op gelijke voet. Belangrijke thema’s als klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en pro-activiteit vormen de basis van deze live business game. Die worden door alle deelnemers ook echt beleefd en gevoeld.

Aan Customer Drive liggen klantgerichtheidsconcepten ten grondslag uit theorieën als first call resolution, end-to-end responsibility en kennismanagement. De speelse opzet van de game garandeert een actieve betrokkenheid, veel dynamiek, en nog meer hilariteit.

Stel jullie vormen een autoverhuurbedrijf…

Als er één type bedrijf is waarbij klanten direct laten weten hoe ze over de dienstverlening denken, is het een autoverhuurbedrijf. Met zeer uitlopende klantvragen en klachten stimuleren we belangrijke vaardigheden als het stellen van de juiste vragen, nakomen van je beloftes en pro-actief handelen. Ook het op de juiste manier afhandelen van vragen en klachten komt aan de orde. Wat beweegt klanten? Wat vinden ze belangrijk? In Customer Drive ligt de nadruk op het eigen handelen en de eigen verantwoordelijkheid. Wat werkt goed en wat werkt niet? Wat kun je zelf beter doen?
De deelnemers zijn servicemedewerkers aan de telefoon, baliepersoneel of klanten. Afwisselend, want de rollen veranderen steeds. Doordat de klanten op een leuke manier feedback geven, kunnen degenen die op dat moment aan de kant van het autoverhuurbedrijf staan, hun aanpak direct veranderen en zo ervaren wat het beste werkt.

Kenmerken

  • 3 tot 6 uur

  • 7 -13 deelnemers per team

  • Prijsindicatie
    € 135 tot € 190 per deelnemer

Met meer teams tegelijk ontstaat er nog meer energie. We hebben Customer Drive geregeld gespeeld met groepen groter dan 100 deelnemers.

Download de brochure CustomerDrive

Een paar conclusies van deelnemers

  • Nooit bedacht hoe belangrijk het is dat je echt luistert naar de klant, meeleeft én doorvraagt.

  • Eigenlijk moet elke klant je een 9 of 10 geven. Alleen dan worden ze ambassadeur.

  • Om makkelijk bereikbaar te zijn, moet je elk klantcontact efficiënt en effectief afhandelen.

Goed opgezet spel. Er worden targets meegegeven, om zo te beleven hoe het is om onder druk de klant alle aandacht te geven. Het is een speelse en prettige manier om de medewerkers (maar zeker ook managers) te leren inleven in de klant.

Jannie Bouthoorn, Trainster Tele-Training

Wat een bijzonder goede game heb ik gespeeld. Erg goed om te ervaren hoe het is om klantgericht (proberen) te zijn. Deze game legt op een speelse manier bloot waar klantgericht ondernemen echt over gaat. Contact center medewerkers play this game!

Jan-Willem de Vries, Customer service manager

Leerzaam, dynamisch en inspirerend, zo heb ik de game ervaren. In een heel korte tijd zie je hoe belangrijk het is om de vraag van je klant echt goed te kennen.

Wendy Verdenius, Programmamanager dienstverlening Gemeente De Bilt

Wat levert de game op?

Deelnemers hebben aan het eind van de workshop aan den lijve ervaren wat klanten echt belangrijk vinden bij servicecontact. Ze hebben veel feedback ontvangen om hun eigen vaardigheden te verbeteren. Hierna kunnen ze zeer gericht trainen met het op een efficiënte manier vergroten van de klanttevredenheid.

Voor wie is Customer Drive bestemd?

Deze game is bij uitstek geschikt voor medewerkers met direct klantcontact in een serviceomgeving. Of je nu in het bedrijfsleven, overheid of de non-profitsector werkt, of je baliemedewerker bent of in een customer contactcenter actief bent, Customer Drive biedt een unieke, zeer leerzame ervaring.

Wil je meer weten?

Neem contact op

Bekijk ook de andere games

Bekijk ook de andere games